تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

آخرین گمانه‌زنی از فرجام کابینه| روز سخت ظفرقندی و صالحی امیری

نمایندگان می‌گویند شرایط میدری بهبود پیدا کرده و احتمالا او می‌تواند رای اعتماد کسب کند.

آخرین گمانه‌زنی از فرجام کابینه| روز سخت ظفرقندی و صالحی امیری

رویداد ۲۴| مجلس شورای اسلامی امروز تکلیف کابینه پیشنهادی پزشکیان را روشن خواهد کرد. رای‌گیری امروز در صحن علنی معلوم خواهد کرد بالاخره چند وزیر پشنهادی از قطار کابینه جا می‌مانند!

دنیای اقتصاد نوشته: به نظر می‌رسد وضعیت برخی از وزرای پیشنهادی نسبت به روز‌های قبل بهتر شده و در این میان آن‌طور که نمایندگان می‌گویند شرایط میدری بهبود پیدا کرده و احتمالا او می‌تواند رای اعتماد کسب کند.

این روزنامه با بررسی فهرست نمایندگان ثبت‌نام کننده در مخالفت یا موافقت با وزرای پیشنهادی و ارزیابی از فضای مجلس فرجام وزرای پیشنهادی پزشکیان را در چهار گروه تعریف کرد: چهره‌هایی که حتما وزیر می‌شوند؛ چهره‌هایی که به احتمال زیاد وزیر می‌شوند؛ چهره‌هایی که رای لب مرزی خواهند گرفت و وزرایی که رای اعتماد از بهارستان نخواهند گرفت.

بر همین اساس به نظر می‌رسد وزرای اطلاعات، کشور، دفاع، جهادکشاورزی، ورزش، دادگستری، آموزش‌وپرورش، علوم و فرهنگ و ارشاد بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند و بدون هیچ مشکلی و با رای بالای ۲۰۰ کرسی مجلس به کابینه دولت چهاردهم بپیوندند.

اما برخی چهره‌های پیشنهادی به احتمال زیاد وزیر می‌شوند که در این ردیف عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، حسین سیمایی‌صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو قرار می‌گیرند.
محمد میدری وزیر پیشنهادی کار و محمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت نیز احتمالا ناپلئونی یا لب مرزی رای می‌آورند. البته تا چند روز پیش احتمال عدم رای اعتماد به وزیر کار بالا بود، اما وضعیت میدری در طی چند روز اخیر بهبود یافته است.

به نظر می‌رسد چنانچه تا لحظه رای‌گیری اتفاقی نیفتد، ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی نتوانند رای لازم را کسب کنند. البته وزرای پیشنهادی بهداشت و میراث به دلایل سیاسی بر لبه تیغ قرار دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان